Service Delivery Manager : Nouveaux CV déposés et nouvelles missions mises en ligne

Je dépose une mission gratuitement
Je dépose mon CV

Le métier de Service Delivery Manager

Le Service Delivery Manager pilote le contrat de services dont il a la responsabilité et veille à garantir auprès de son client les niveaux de sécurité contractualisés. Il participe et s'engage dans l'élaboration du contrat de services.

Le Service Delivery Manager définit le contenu et les modalités de mise en oeuvre de services à travers les descriptifs des SLA et SLR. Il veille à la prise en compte des évènements pouvant impacter le contrat de services. Le Service Delivery Manager prend la responsabilité de l'élaboration des plans de progrès et formule les plans d'action. Il s'assure de l'impact des changements sur le niveau de service, notamment sur les accords opérationnels. Le Service Delivery Manager analyse et évalue les résultats des indicateurs et propose des plans d'actions. Il assure le reporting, suit le budget du contrat de services et pilote la contractualisation des contrats de sous-traitance.

Le Service Delivery Manager peut également participer à l'identification des services créateurs de valeur et identifier les nouveaux besoins clients.

Les missions d'un Service Delivery Manager

Le Service Delivery Manager met en place un dispositif de pilotage du SI et déploie les processus de gestion des services informatiques. Il analyse les demandes clients et anticipe les risques et opportunités du projet. Le Service Delivery Manager pilote ces risques, gère les crises éventuelles et analyse l'origine du dysfonctionnement. Il pilote l'évaluation des produits en exploitation et assure leur maintenance. Le Service Delivery Manager élabore les budget et garantie leur optimisation. Il assure la gestion administrative et économique d'un contrat et gère les litiges commerciaux. Le Service Delivery Manager rédige et vérifie la conformité des contrats aux règlementation en vigueur dans son secteur.

Le tarif d'un Service Delivery Manager

Sur l'ensemble des profils de Service Delivery Manager présents dans notre base de données de freelances, le tarif moyen journalier est de 575€ / jour.

Bien sur, ce tarif varie en fonction des spécificités de la mission, mais également du profil sélectionné.
Vous êtes freelance ?
Sécurisez votre activité grâce au portage salarial !

Exemple de missions de Ray,
Service Delivery Manager habitant les Bouches-du-Rhône (13)

  • PMO Expert, CMASHIPS

    (Vessel Building), Marseille (13), 5 years
    Jan 2019 - Jan 2024

    * Procurement & Supply Chain, 14 months
    ï‚· Developed tailor made application to monitor the purchase order for new-build ships materials and owner
    furnished equipment, with interactive dashboards for both project managers and purchasers in the piloting of
    materials deliveries toward shipyards. (over 100 Newbuild Ships, 8 Shipyards in Asia, over 20 points of
    delivery/storage)
    ï‚· Overall Project management, KPIs and follow-up dashboards, management meetings with Dept. Managers.
    ï‚· Data requirement and governance all around the procurement scope (items, categories, providers, warehouses,
    forwarders, finance & accounting parameters...).
    ï‚· Process design through the overall PO lifecycle, from quotation up to invoicing, documentation, awareness &
    training sessions to different user’s population, including new-comers and Singapore tower control.
    ï‚· Business, Cost, Impact and Risk analysis related to the different logistics cases, including simulations on multistorage and routing strategies.
    ï‚· Collection and prioritization of all business needs from involved dept. and external stakeholders (Procurement,
    New-Buildings, Finance, Shipyards, Forwarders, CEVA, Ships handlers...), local audit in South Korea Shipyards.

    * Technical Regulation Compliance, 6 months
    ï‚· Designed dedicated application for the identification and follow-up of technical regulation so to ensure
    the compliance of the vessel fleet.
    ï‚· Responsible for the coordination of the action plan, aiming to implement any required action for ensuring the
    fleet’s compliance towards regulations.

    * New-Building Portfolio Management (over 1billion usd), 2 years
    ï‚· Management of the new vessels building portfolio, over 100 units built in Asian shipyard
    ï‚· Proposed, designed, built and deployed series of Dashboards & KPIs at project, program and portfolio
    level, including design drawings, building progress and crew readiness.
    ï‚· Responsible for monitoring all KPIs until ships are commissioned at yards in Asia. Securing that project
    management methodology, framework and best practices are applied.
    ï‚· Prepare reports for weekly meetings, plannings, risks and cost management, results and progress
    achievement.
    ï‚· Prepare monthly activity reports, arbitration/ mitigation decisions, financial results towards top
    management. Direct reports to CMAShips Vice President.

    * Dual Fuel Project management, 3 years
    ï‚· Coordination of all stakeholders in the scope of dual fueled vessels (LNG / Methanol/ Hydrogen Fuel
    Cell)
    ï‚· Steering Committees preparation and animation, reporting and action plan follow-up.
    ï‚· Customized dedicated application in QlikSense for monitoring the fuel consumption with regards to
    LNG usage strategies (up to 100 vessels on a weekly basis)
    ï‚· Proposed, designed, built and deployed series of KPIs, reporting and dashboards at project and portfolio level.
    ï‚· Roadmaps and Action Plan building and follow-up with dedicated KPIs, coordination and alignment with
    all involved stakeholders.
    ï‚· Trigger climbing procedures, organize crisis meetings with safety and security teams, resolve conflicts.
    ï‚· Support and coaching to all the teams involved, providing dedicated presentation for internal/external
    communication.

  • Manager / Incident-Problem Manager

    HEINEKEN (beverage producer), Paris (78), 2 years, Service Delivery
    Jan 2016 - Jan 2017

    ï‚· Implementation of an ITSM management tool (Service Now)
    ï‚· Coordination with IT development teams located in India and Romania.
    ï‚· Development and analysis of KPI / SLA, specific metrics and dashboard reporting for the board.
    ï‚· Conduct of meetings for transversal resolutions, arbitration between projects, decision making,
    ï‚· Overall coordination with department heads, presentations and communication with the head of IT Department
    (COPIL, CODIR France)
    ï‚· Coordination and piloting of Crisis Cells, Coaching and Challenge of Embedded stakeholders.
    ï‚· Implementation of a complete methodology and process for integration into the support system of each
    new service / application.
    ï‚· Achieved seamless Incident Management Resolution as result of high data completeness with low nonconformances within the ITIL/CMDB environment

  • Marignane (13), 10 years Head of IT Support Service Center

    AIRBUS HELICOPTER / T-SYSTEMS,
    Jan 2005 - Jan 2015

    ï‚· Drive the outsourcing contract of 12ME annual budget, on multi-sites in France 24/7.
    ï‚· Lead the Support Service, manage several teams with total 35 people including multi-level skills (Project
    managers, Architect, System Engineers, Team leader and technician)
    ï‚· Manage a wide portfolio of IT projects, including Infrastructure, SI Integration, Software Development
    programs, ensure the overall achievement of the targeted SLA and KPI’s.
    ï‚· Analyze r

Voir le profil complet de ce freelance

Profils similaires parfois recherchés

Service delivery manager réseaux

Les nouvelles missions de Service Delivery Manager

Delivery Lead

SERVICE DELIVERY MANAGER
ASAP
75 - Paris
12 mois
Voir la mission

Pilote d'incidents télécoms

17/11/2025
93 - Noisy le Grand
6 mois
Voir la mission

change manager

ASAP
78 - Guyancourt
6 mois
Voir la mission

Ingénieur Support SuccessFactors N2

SAP SAP SuccessFactors Mode Analytics
ASAP
92 - COURBEVOIE
3 mois
Voir la mission

Chef de projet sécurité

Zscaler WALLIX POSTFIX
ASAP
92 - La Défense
6 mois
Voir la mission

SDM Service Delivery Manager

Active Directory Zscaler
ASAP
92 - La Défense
6 mois
Voir la mission

Adjoint Service Delivery Manager

SERVICE DELIVERY MANAGER
ASAP
31 - Toulouse
3 mois
Voir la mission

SDM - Secteur Cosmetique

SERVICE DELIVERY MANAGER
ASAP
92 - La Défense
3 mois
Voir la mission

Mission 3 ans sur Nantes - Contract Manager Cloud AWS, Azure et Privé

Gestion des fournisseurs Pilotage de la performance Azure Cloud AWS
ASAP
44 - NANTES
6 mois
Voir la mission

Service Delevery Manager (SDM)

SERVICE DELIVERY MANAGER
ASAP
21 Dijon + télétravail
7 mois
Voir la mission
Je trouve ma mission

Les profils de Service Delivery Manager ont postulé à :

Chef de projet Déploiement SI

Agile
ASAP
91 - MASSY
3 mois
Voir la mission

PMO / Chef de projet Gouvernance Projet IA

PMO
ASAP
75 - PARIS
6 mois
Voir la mission

Project Manager Senior - Service Now & Field Service Management

Gestion multi-projets
ASAP
75 - PARIS
24 mois
Voir la mission

Customer Success Manager

Project Management Office
ASAP
75 - PARIS
6 mois
Voir la mission

incident manager / Ingénieur de supervision

ITIL ITSM Dynatrace
ASAP
75 - PARIS
12 mois
Voir la mission

PMO

Project Management Office
ASAP
69 - LYON
12 mois
Voir la mission

Chef de Projet it/Directeur de Projet it

Agile Project Management Office
ASAP
78 - VÉLIZY-VILLACOUBLAY
6 mois
Voir la mission

Chef de projet infrastructures

Agile
ASAP
75 - PARIS
3 mois
Voir la mission

Directeur de projet IT – Réorganisation, Processus et Sécurité

ITIL Gestion du changement Transformation organisationnelle Normes ISO 27001 Transformation digitale
ASAP
92 - NANTERRE
12 mois
Voir la mission

Responsable Opérations IT

Windows ITIL Agile ServiceNow Active Directory
17/11/2025
75 - PARIS
6 mois
Voir la mission
Je trouve ma mission

Les derniers CV de Service Delivery Manager disponibles

CV Manager de transition/transformation - Directeur de projet
Christophe

Manager de transition/transformation - Directeur de projet

  • GRANDCHAMPS-DES-FONTAINES
ITIL Agile
CV Expert Cybersécurité, CISSP
Jean-Marc

Expert Cybersécurité, CISSP

  • PARIS
Cybersécurité PMO PCI DSS
CV Consultant SAP
Vincent

Consultant SAP

  • IRIGNY
SAP ITIL Sécurité WAN ITSM RGPD Messagerie Cybersécurité SaaS Maîtrise d'ouvrage
CV Chef de projet IT
Olivier

Chef de projet IT

  • PONTCHARRA-SUR-TURDINE
Windows ITIL Agile Cisco ServiceNow Splunk Salesforce Genesys
CV Directeur de projet
Mickael

Directeur de projet

  • LILLE
Scrum Kanban Magento WordPress SQL Server MySQL Azure
CV Ingénieur production
Hess

Ingénieur production

  • BOBIGNY
Active Directory Windows ServiceNow Linux CFT OPC Dynatrace z/OS SQL
CV Responsable infrastructure et opérations IT
Jean Michel

Responsable infrastructure et opérations IT

  • BELLEGARDE-SUR-VALSERINE
Windows Active Directory ITIL Linux VMware Azure Oracle
CV Management et Administration d'Entreprises, Management des Systèmes d'Information, Directeur de projet, PMO, Formateur
Arnaud

Management et Administration d'Entreprises, Management des Systèmes d'Information, Directeur de projet, PMO, Formateur

  • FAVERGES
Project Management Office
CV Chef de projet & Coordinateur Technique
Adam

Chef de projet & Coordinateur Technique

  • VANVES
ITIL CRM Agile Salesforce Windows ServiceNow Jira Red Hat OpenShift Scrum
Bientôt disponible
CV Consultant cybersécurité - IT MANAGER
Christophe

Consultant cybersécurité - IT MANAGER

  • Montpellier
ITO MANAGER Windows ITIL SOX Sage X3 Linux VMware Active Directory Sécurité Azure
Bientôt disponible
Je trouve mon freelance