Software Company which enables customer to enable people-centric Services Director
CAREERERP and Financial Software : South EMEA Professional
2021 - aujourd'hui
Lead the South EMEA Unit4 Professional Services Organization (2 countries, 40 Resources) in order
to deliver Unit4 Solution value to customers
Manage and control Bookings and P&L Unit4 South
Software Company which enables customer to Manage & reduce Mainframe Cost; Less than
50 Employees
Software and product deployment
Chief Technology Officer
2020 - 2021
Member of Executive Committee
Lead and transform the IT ZETALY Team (R&D, IT, Services and Support) to an Agile organization
Define and manage ZETALY Solution Strategy and development
Define and transform IT infrastructure
: Infrastructure and Software Company which enable organization to define end2end IT
infrastructure; more than 140000 Employees
Professional Services and Operations
Director for West Region – Software and
2018 - 2019
Software and
product deployment
Re-organize and lead up to 10 countries, 5 managers, 160 resources, deliver up to 43M$ Revenue,
30% margin
Sponsor on Critical Project (More than 3M$, up to 11M$) situation and assess on project quality
improvement (Credit Suisse, VolvoZenuity…)
Design and build KPI report based on SAP Data extracted from Internal SAP Project Management
Module
Lead and Coach PM community (30 PM) on SAP Project Management module Utilization
Software and product deployment
Professional Services Director
2014 - 2017
Lead up to 130 resources (Implementation Specialist, Solution Architect, Project manager, offshore
resources) and up to 7 Managers to meet Customer Satisfaction and project delivery.
Improved by twice the P&L (revenue (32M$), cost, margin (24%), engagement and internal budget).
Jean-Bernard ******** Page 2/2
IT Services Manager Advisory
Self Employed
2014 - aujourd'hui
Advisory services around PMO and Bid Management Best Practices, Process and Organization
optimization, Consulting Services in a multicultural environment.
: Software Company which enable global travel, increasing scale, choice and access through
technologies; more than 15000 Employees
Senior Manager Services Management
Amadeus SAS
septembre 2013 - décembre 2013
• Mise en place de processus et d’outil pour la gestion des demandes services pour l’organisation Airline IT.
• Suivi et reporting du budget, des revenues et de la marge des services centraux facturables.
Senior Manager Services Management – Process optimization
Amadeus SAS
2013 - aujourd'hui
Establish processes and tools for the management Service demand for Airline IT Services group.
Monitor and report on the budget, revenue and Margin for Centrally Charge Services through Selfdevelopment application (Sharepoint, Excell).
: Software company which Master modern IT with software, solutions, and services to help
you run your business; more than 6000 Employees
Global Services Contracts & Operations Senior Manager
BMC Software
janvier 2010 - mars 2012
• Conseil à la vente et à la mise en œuvre pour les équipes services
• Revues et négociations des contrats pour l'organisation Services des dossiers supérieurs à 250K$ (Valeur moyenne par trimestre 7,5M$ pour l'Europe).
• Coordination & Interface avec les différents intervenants impliqués dans la mise en place des contrats (direction des ventes, Direction projet, avocats, financiers).
• Responsable de la normalisation des contrats et de la gestion des risques contractuels.
• Amélioration de l'efficacité des opérations contractuelles (règles de vente, standardisation des documentations).
• Consolidation des données opérationnelles et support aux négociations commerciales.
Consulting Services Operations Senior Manager
BMC Software
avril 2006 - décembre 2009
• Gestion des Opérations et des méthodes basées sur PMI et ITIL de l'organisation Services en coopération avec l'équipe monde pour les Directeurs, les Vendeurs, Chefs de projet (40 personnes). Définition des offres de services. Développement des compétences des Chefs de projet.
• Gestion de l'équipe des Operations Services (Assistantes, Ressource Manager, Chef de projet) répartie sur le territoire européen (9 personnes). Construction et mise en place de nouvelles applications de gestion de l'entité. Gestion de la croissance du business (+30% par an) à coûts constants.
Manager d’équipes (avant-vente et Services)
BMC Software
avril 2004 - mars 2006
• Vente et mise en œuvre des solutions BMC avec une équipe de 12 personnes (Chefs de projet, architectes, consultants). Construction des offres packagées de services.
• Support auprès des commerciaux pour la vente des services.
Langues
Anglais - C2
Autres compétences
PRINCIPALES COMPETENCES
• 8 années d’expérience en management des Services et Opérations pour un acteur majeur de l’édition de logiciel IT
• Gestion d’équipes multiculturelles et organisations matricielles
• Gestion de projet utilisant la méthodologie PMI
• Formation & conseil à la vente et à la mise en œuvre des Services liés à la vente de solutions IT
• Optimisation des processus et des organisations (ITIL Foundation Certified, Lean Six Sigma Green Belt en 2013)
• 1992: Certificats Aéronautiques (Pilote de Ligne Théorique) délivrés par la DGAC.
• 1991: Ingénieur E.S.I.E.A. (Ecole Supérieure en Informatique-Electronique-Automatique de Paris).