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Exemple d'expériences d'Oumar,
freelance MEGA HOPEX habitant le Val-de-Marne (94)

Expérience professionnelle

AXA Global Operations (Freelance) Paris Aug 2022 – Feb 2023

Sector – Insurance

Project: ATLAS Program – Move to the Cloud (POD)

Position: Global Delivery Manager
Duration: 8 months
Missions:
 Managing the Delivery of the migration to the private cloud – “Cloud on Premise (POD)” across 2 Data Centres in Europe (SE and NE)
 Help Business owners to define & validate their needs after the delivery
 Coordination and negotiation among different actors/teams involved in the project for smooth delivery
 Ensuring project compliance & BAU regarding process documentations as per the KPIs
 Identify & track risks, dependencies with TL, PO, Architects, OPS & CSM to value delivery and remove impediments
 Monitoring of proper maintenance by IT Operations after delivery
 Continuous reporting with clear indication of the Program RAG status to key stakeholders and C Executives against constraints (scope, cost and schedule)

ENVIRONEMENT: MS Project, MS OFFICE, JIRA, Confluence, Sharepoint, Waterfall, AWS, Webmethods

Ingenico France (Freelance) Paris Nov 2019 – July 2022

Sector – Retail & Payment Service Provider

Project: Implementation of POS Solution for “Marks and Spencer” && “Post Office”

Position: Customer Delivery Lead / R&D Program Manager
Duration: 30 months
Missions:
 Managing the Delivery of the Global Program for the software solution (Payment) for “Marks and Spencer” (~800 stores, ~14000 PEDs – UK & ROI) (~3 M €)
 Managing the Delivery of the Global Program for the software solution (Payment & Banking) for “The Post Office“(~10,500 branches, ~23000 Counters) (~4,5 M€)
 Governance – Enabling product vision understanding within squads and secure audit-proof requirements by monitoring the Design & Delivery (D&D) over the Roadmap
 Accountability – Worked closely with IT Tribe Leads, Business Tribe Leads, Architects, R&D teams and DevOps within the squads/tribes – ensuring that all business & technical aspects of the delivery of functionalities are executed smoothly within CI/CD
 Financial Management – Forecasts annual budget in terms of Service/Program Increments
 Planning – Setup and run the Service/Program Increment planning ceremonies to define and plan the scope
 Risk Management – Identify & track risks, dependencies with TL, PO, Architects, OPS & CSM to value delivery and remove impediments
 Supervision – Of Proper maintenance by IT Operations after delivery
 Communication – Chairing the SteerCo explaining the Program RAG status to key stakeholders and C Executives against constraints (scope, cost and schedule)

ENVIRONEMENT: MS Project, MS OFFICE, JIRA, Confluence, Sharepoint, Agile SAFe, AWS, IAM, SCRUM

Septembre 2022 – Aujourd’hui : Consultant Architecte Solution à La
Banque Postale
➔Cadrage des besoins et instruction des projets de transformations
➔Analyses d’impacts (Adhérence projets et Stratégie SI)
➔Cartographier les processus métiers et les flux entre les différentes
applications du périmètre crédit immobilier
➔Mise à jour du référentiel d’entreprise MEGA HOPEX

Mars 2020 – Septembre 2022: Consultant MEGA HOPEX à La
Banque Postale
Dans le cadre du projet de migration de MEGA 2009 vers MEGA HOPEX
➔ Analyse de cas d’usages existants, portage de fonctionnalités,
paramétrage et exécution de taches de bascule
➔ Outils d'export et d'imports de données du référentiel d'entreprise
sous MEGA HOPEX, notamment entre Hopex et les référentiels de
flux
➔ Scripts de traitements de données et utilisation de l'API MEGA
HOPEX en VB.Net, notamment lors de l'import de données par
lots
➔ Interfaces sur MEGA HOPEX (Bureaux et profils spécifiques, pages
de propriétés, tableaux), notamment
➔ Scripts et algorithmes dans MEGA HOPEX en VBScript (Calcul
automatique de données, traitements de données par lots)
➔ Data sets sur MEGA HOPEX
➔ Assistance à la conduite de changement
➔ Réalisation de la conception technique de besoins
Janvier 2020-Mars 2020 : Marte Conseil Consultant Junior (en interne
Marte)
• Formation interne sur la solution d’Architecture d’Entreprise MEGA
HOPEX

2017-2019 : Alternant Ingénierie études et développement chez
SOCIETE GENERALE
➔ Conception et développement d’applications web (PHP 7, Symfony3.4,MySQL, JS)
Utilisation des API REST (traitements de données),
➔ Responsable de la mise à jour des applications sur l’ensemble de nos
serveurs (dev, homol, prod) en Linux,
➔ Gestion de projet en mode agile (animation du Daily meeting),
➔ Assistance à la maitrise d’ouvrage (réunion hebdomadaire avec les
équipes fonctionnelles, recueil des besoins, analyse et étude des
demandes, force de proposition aux utilisateurs).

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