Florent - Expert Genesys / Avaya / Wordline / Odigo

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Photo de Florent, Expert Genesys / Avaya / Wordline / Odigo
Compétences
Odigo
À propos de Florent

Comptant 25 années d’expérience sur les solutions de centre de contacts, j’ai de très bonnes connaissances sur les solutions Avaya et Genesys, ainsi qu’Odigo et Wordline acquissent lors de ma mission actuelle. J’ai une forte capacité d’apprentissage.
Je présente une forte expérience technique du terrain étant intervenu en pilotage, avant-vente et conseil dans plusieurs mission. J’ai acquis un niveau important d’expertise dans les domaines de la relation client(RC), et les différentes phases de la réalisation des projets (Formalisation des besoins des clients, ingénierie, construction, réalisation, intégration et tests d'acceptation(VABF et VSR)) en AMOA & AMOE, mais également en mise en œuvre et maintenance en conditions opérationnelles (MCO) de solutions sur des environnements Avaya et Genesys : Pilotage, suivi de réalisation et choix techniques en collaboration avec les intégrateurs.

Expériences professionnelles
Études et formations
Autres compétences

EDUCATION
Dicember 1998 : Degree in electronic engineer - Polytechnic of Torino (Italy)

1994 : DEUG in mathematic - University of Yaoundé ( Cameroon)

FORMATIONS & CERTIFICATIONS
2020 Certification : Genesys Certified Professional (GCP) - SIP Server 8 Consultant
2019
2018
Formation : Genesys SIP Server 8.1 Basics et Genesys SIP Server 8.1 Core
Certification : PRINCE2® Foundation Certificate in Project Management
Formation : PRINCE2 Foundation Certificate
2016 Formation : Hermès Fundation VOCALCOM
2015 Certification : NICE Interaction Management R4.1 - Fundamentals Part 1
Formation: Cours NICE Interaction Management R4.1 -Fundamentals Part 1 and Certification
Completion.
2014 Certification : Genesys Certified CIM8 Troubleshooting for Support
Formation :Genesys Certified Support Professional 8 Consultant, CIM Troubleshooting (GCS8
- CCTS)

2014 Formation : Cours de Genesys routage et le déploiement de Reporting Solution version 8.1
Genesys University di Vimercate de Milan (Italie)
2014 Formation : Cours de Genesys Framework 8.1 Foundation version 8.1 Genesys University di
Vimercate de Milan (Italie2014 : Cours de Genesys installation et configuration Framework
version 8.1 Genesys University di Vimercate de Milan (Italie)
2014 Formation : Cours de Genesys CIM Platform 8.1 Dépannage Genesys University di Vimercate
de Milan(Italie).
2012 Certification : ACSS - Communication Manager de Avaya Aura ® et messagerie CM - intégré
(ACSS-3100)
2012 Certification :Avaya Aura ® Communication Manager Administration Exam
2011 Certification :Avaya Aura Communication Manager et CM (R6.0) examen de mise en œuvre
de la messagerie.
2009 Certification : Avaya Certified Specialist ACS ® – - Implement: IP Telephony
2002 Certification : Avaya Certified Associate 2002 (ACA)
2001 Certification : Convergence + de CompTIA certifié)
1998 Diplôme d'ingénieur en électronique École Polytechnique de Turin (Italie)
1993 DEUG en mathématiques Université de Yaoundé (Cameroun)

SUMMARY OF QUALIFICATIONS
• Degree in electronic engineer - Polytechnic of Torino (Italy)
• System Engineer senior (SE III)
• CompTIA Convergence+ Certified
• Avaya Certified Associate (ACA)
• Genesys Certified Support Professional 8 Consultant, CIM Troubleshooting (GCS8 - CCTS)
• Genesys installation and configuration Framework Release 7.x and 8.x
• Genesys Routing and Solution Reporting Deployment Release 7.x and 8.x
• Genesys CIM Platform 8.1 Troubleshooting
• Avaya Certified Specialist ACS® – Implement: IP Telephony
• Certification Avaya Aura Communication Manager and CM Messaging (R6.0) Implementation Exam
• Certification Avaya Aura® Communication Manager Administration Exam
• ACSS - Avaya Aura® Communication Manager and CM Messaging - Embedded (ACSS – 3100)
• Expert on installation, administration, troubleshooting, design, and implementation of AVAYA PBX, Avaya Aura™ System Manager and Session Manager.
• Expert on installation, administration, troubleshooting, design, and implementation of AVAYA PBX, Avaya Aura™ Communication; Avaya Aura Session Manager 6.3 & Avaya Aura System Manager 6.3;Avaya IC, CM, AES, Call Center, SES, CMS, AUDIX/Modular Messaging, Avaya Aura, and all Avaya related products and services.
• LAN/WAN Technologies test for Mitel VoIP- T-LAN-WAN-TECH-TEST-SS-EM (EMEA students Only)
• Session Border Controller (SBC) and NexTone Multiprotocol Session Exchange (MXS)
• 3300 ICP rel 8.0 I + M Part 1 + Single System
• Genesys installation and configuration Framework
• ACD/ IVR Avaya –IVR Reitek- Intervoice - Wall display SYMON/ AVAYA- Vocal Registrator RACAL/ MARATHON
• Knowledge and training in CISCO IOS, Routers, switches, Firewall/security, IPv6, MPLS, Routing Protocols (BGP, EIGRP, OSPF) and LAN/WAN protocols.
• Strong background in Electronics, Communications, computer, and other related field.
• Advance skills in Microsoft Office Applications such as Word, Excel, PowerPoint, and FrontPage
• Have strong analytical and problem-solving skills
• Able to work effectively in a cross-cultural environment individually or within a team.
• Highly motivated, responsible, resourceful, determined, quick-witted, hard working, trustworthy, friendly, patient, and can work under minimum supervision
• Requirements risk assessment and management
• Strong facilitation skills
• Process Driven Analysis skills
• Domain Knowledge in Telecommunication
• Acquired strong Management Skills with Good Presentation, Communication & Relationship skills

Langues :
French mother language
ITALIAN excellent spoken, written and comprehension
English excellent spoken, written and comprehension.

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