Mogane - IT Program Manager / Projets / BA - Digital Transformation - Infrastructure Applications
Ref : 111116A002-
01000 BOURG EN BRESSE
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Chef de projet (47 ans)
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Freelance
PROFESSIONNELLE EXPERIENCE
BNPPARIBAS – PERSONAL FINANCE (Mission définie : Mise en place des applications IAM, IPM)
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Gestion de projets informatiques pour notre entité BNP dans un cadre méthodologique propre à Cetelem
Dans le cadre des projets SHIVA et ITSCM, améliorer la résilience en cas de perte d'infrastructure (Disaster
Recovery, Cyber Attack etc.).
• Environnement de travail (CTI & téléphonie, Office 365, accès Internet...),
• Sauvegarde et restauration, Basculement Datacenter, reconstruction et isolation,
• Toute résilience informatique de TEC et accès aux outils TEC, modes dégradés informatiques et conformité
ITSCM.
• Impliquer toutes les équipes IT (Network, Workplace, Distributed, Datacenter, base de données, etc.) ainsi
que les autres entités BNP.
• Doit aider l'entité BNP France, Benelux à mieux structurer ses besoins projets pour en faciliter la gestion.
Environnement technique : Microsoft Azure, Cybersécurité, Solutions IAM in the Cloud, SSON, Unified Id
Management, Master Data Management , PAM.
RICHEMONT - Geneva – Meyrin MISSION COURTE DURÉE) Mise en place d’un outil ITSM FSO)
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Septembre 2021 – Décembre 2021
Transition & Transformation, Infrastructure, Services Applications Entreprises, Digital
• Transition du programme vers des projets d'externalisation/nearshore vers CAP Gemini, appliquer le
processus ITIL et transférer les connaissances Gestion des activités de support informatique aux
équipes de ressources
o Contribuer à la transition côté client incluant le transfert d'activités, la formation, la
communication et la conduite du changement
o Surveiller que les résultats de la transition sont conformes aux KPI et SLA définis dans le
contrat.
• Gérer avec les fournisseurs d'approvisionnement en matériel de bureau (téléphonie mobile,
imprimantes multifonctions, équipement audio/vidéo) et mettre à jour la gestion des actifs
• Business analyse (Recueillir diverses informations BA, exigences)
oDéfinir et documenter les fonctions et processus commerciaux du client, les besoins et
objectifs commerciaux, documenter les analyses de rentabilisation et le scénario de
test d'acceptation des utilisateurs conformément aux spécifications fonctionnelles.
o Participer aux activités de test d'acceptation des utilisateurs, effectuer une analyse
d'impact des changements pour évaluer les implications potentielles des
changements, Agir en tant que liaison entre les parties prenantes techniques et
l'équipe de projet pour concevoir et assurer des performances opérationnelles
optimales.
Environnement technique : Microsoft Azure, Service Now, MS BI, Hermès, ITIL 2011, BO
ST Microelectronics
October 2018 – Mars 2020
transition and tranformation – program manager / it support / SERVICE DELIVERY MANAGER – INFRASTRUCture
ENVIRONMENT PROGRAMME: 50 000 workstations, 105 worldwide Sites, 39 000 USERS,
Pre Contractuel due diligence phase
SPOC to clients for Transition and Transformation Plan aspects, costs, clarifications of assumptions and requirements, risks.
Establish effective communication and engagement with internal and external stakeholders to ensure program success.
• Transition Phase: Knowledge Transfer (ITSM Solutions: Service Now, Service Desk, On Site Services, Support Services, DRP, BCP)
Implementation of the Tools Service Now (Training, Creating Process for enduser, Mindmapping of Incident, Change, Problem, Request, follow the steps from technical test to the end-user feedback experience)
• Transformation Phase:
Coordination of teams of multifunctional teams (SME, TM, SLM), including subcontractors, to effectively manage the program.
Advise, support, inform project managers
Providing clean and concise status reports to both the client and internal stakeholders
Define and manage the communication strategy, analyze the challenges of communication, target the choice of users and the different communication channels. Develop and disseminate the Communication Management Plan
Recruitment: interviews and technical & functional and linguistic tests. Validation of contracts.
• Program Management: Ensure that program objectives are achieved by providing decision-making capacity that cannot be achieved at the project level.
Technical environment: Windows 10, Azure Cloud, AWS, Cisco Routers & Switches, Security Firewall, Service Now, Zabbix
SERVIER PHARMACEUTIQUE
April 2018 - November 2018
program and project manager – SERVICE DELIVERY MANAGER / IT SUPPORT / INFRASTRUCTURE PROGRAM 2.0 (179 projects)
programme ENVIRONMENT : 2 Datacenters, Serveurs HP et IBM, 87 switches Cisco, 3 Sites in France, 25 000 USERS, SERVICE now TOOL IMPLEMENTATION
Implementation and support of Enterprise management ServiceNow Tools
((monitoring - server and application, event management, automation and other tools).
Set up the call center support, new Platform, create catalogue of services,imple
Infrastructure IT Service Management Tool: Service Now, SLA, QoS, KPI,
Guarantees understanding of global operations - event management, incident and problem management, change management, critical incident management, service level agreements, and more.
Guarantor of the implementation of solutions using the ITIL framework and the best practices and methodologies Pharmaceuticals
Implementation of solutions using the ITIL framework and the best practices and methodologies Pharmaceuticals.
Participate in the development of a strategy to lead to an IS compliant with the requirements of the business activity.
Participation in the development of a strategy to lead to an IS compliant with the requirements of the business activity
Preparation of schedules for each project and follow-up of these and project progress monitoring tools; participation in weekly follow-up meetings
Technical Environment: Windows 10, 2 Datacenter, Cisco Switches, Workstations, 25,000, HP and IBM Servers, Service Now, Multi-Cloud (IBM, Microsoft, Oracle,)
ZODIAC AEROSPACE – SAFRAN
November 2017 - February 2018
senior project manager – it / IS – INFRASTRUCTURE (60 projets cross functionnal/ TRANSVERSal)
Integration within the PROJECT division of the IT entity of the Group, currently composed of 4 CDP. The Group's ISD has 150 people who manage Security / 4 BU aspects of SAP ECC / ERP / Dev ERP / Networks / Messaging
Ensure the collection and formalization of functional business and business requirements
Solicit the different resources from the various poles (hr, marketing,)
Manage the planning, the estimation of the loads, the consumptions and the follow-up of the actions
Writing of the document database (DAT, technical specifications)
Conduct preliminary feasibility studies and scenarios
Determine the choice of software solutions in relation to the trades
Pilot or participate in the functional relationship with the service providers or the IS department of the Group
Participate in the management of IS performance and the capitalization of knowledge on IS
Participate in the coherence of the IS in terms of repositories, rules, procedures, methodologies, processes, business objects, and tools Group and SI-ZS
Participate in the development of an IS strategy that meets the requirements of the business activity.
Animation of meetings in English, Project methodology: Prince2
Technical Environment: Planisphere, Gantt, BIGDATA, Saas, Cloud, ERP, SAP ECC
RENAULT
May 2017 - October 2017
Product Owner / Scrum Master – Digital Transformation – API Management
Design Solutions
Animate project communities with client / vendor, architects, and Back-End.
Collect and benchmark the needs expressed by the business team: Project Manager
After studies of opportunities, propose answers, in terms of features and the roadmap,
Write the functional specifications and propose prototypes with the support of the EOMs,
Validate project opportunities
Coordination of Projects (Scrum Master)
In close relation with the MOE (Developers) and Agile teams, make sure that the commitments made by the various stakeholders are respected.
Ensure the recipe of the solutions delivered and accompany the put in production
Provide the business lines with the action plans, indicators and media needed to launch the offers.
Follow the lifecycle of Offers
Be proactive on improvements or new features that can be made to the existing
Conduct a constant technological and competitive watch to bring adequate innovation to your solutions
Technical Environment : API, ESB, DevOPS, JIRA, Confluence, Apigee, SharePoint
BANQUE DE FRANCE
April 2016 - April 2017
Project Manager – Infrastructure Cloud
Renewal of the Networks and Telecom infrastructure of the Banque de France branches
Placed under the responsibility of the Project Manager of the accounting field, ensure its decision-making solution, support the Directorate of Information Technology and Telecommunications in the design and development of technical infrastructure. As Project Manager IT Project within the Infrastructure Evolution Team.
Work completed:
• Collect the needs of customers and analyze the uses of the service offer in relation to the teams acting as MOA on these subjects.
• Set up the schedule for installation and migration • Define and implement a new process of industrialization of the various services.
• Manage relationships with suppliers and subcontractors • Manage risks (identification, analysis, action plan to remove risks).
• Ensure the monitoring and evolution of the service offer according to new needs and technological innovations
• Deployment of the infrastructure in the new sensitive centers, strategic choice and definition of the transformation master plan.
• Manage the maintenance and evolution portfolio in relation with the MOA. • Conduct these development projects by firmly adhering to the quality approach.
• Coordinate the work with the contracting authority, suppliers, computer skills centers and technical services. • Advise and guide the project management in the context of developments.
These activities will be part of the ISO 9001 certifications and ITIL process carried out within the DIT.
Technical or Functional Environment: WAN, Fiber, Optics, Servers, Datacenter, Windows Azure
GMF / COVEA FINANCE
Septembre 2015 - March 2016
Project Manager Infrastructure - Implémentation of SaaS
Project : Datawarehouse, DataMart, Business Intelligence
Within the Production Department Covea Finance of the operational DSI, ensure a reference role on the technical aspects with a subsidiary GMF: Key contact for facilitating projects between DGTSI and FINANCE
Coordinate a disaster recovery plan, at the infrastructure, steering and coordination level, on the DRP
Work completed:
• Coordination (cost, quality, lead time) of the project sites to implement the PRA of the basement and infrastructure services, the PRA of critical applications for PRA service levels provided by the infrastructure basement
• Definition and implementation of the governance of the PRA: Global Activation Plan
• Guarantee a quality of service in the respect of the SLAs and ensure the correct application of the KPIs • Restart procedures, Process / RACI MCO, planning of actual PRA and PRA tests.
• DSI Business Leaders (Architect, Technical Experts, Integrators, Infrastructure and Application Operational Pilot, to carry out all phases of the DEFINE / DESIGN (Study, Design), BUILD (Integration) and RUN phases .
• Establish and follow the MEP action plans and carry out managerial escalations if necessary
Technical and functional environment: Sun, Oracle, Sybase, Windows / Linux in a Cluster, Citrix, SQL Server environment
SANOFI
Septembre 2014 - June 2015
Programme Coordinator - IT:/IS Project Manager - Cloud Architecture – Service Now Cloud
Project: Datacenter Migration Program (NGDC) and Implementation of a SaaS Solution: ANAAIS
Keyuser: 600 researchers from Pharmacovigilance worldwide, MooveDatacenter: 25 Datacenter to NGDC to the Cloud, Outsourcing: Accenture France, India11 subcontractors: Cloud: Microsoft Azure / IBM BlueSky / AWS, Oracle Cloud Platform: Enteprise Cloud Computing: Saas, Paas, Iaas and Sun Servers Virtualizations: VMware, EMC2 / Middleware: Apache, TomCat, JBOSS Workstation: Dell, IBM / BDD: Oracle, SQL, SAP Servers and Security: HP / Software: JAVA, J2EE, ASP / Operators: Verizon, AT & T and Orange 4 Bricks: Implementation of SLA, Application Performance, DRP, Industrialization
Work Completed:
• Migration of Service Now Cloud and update new Version, Restoration of datas, Data security.
• Reporting of ITSM Management, Analysis of date and end user experience from Service Now.
• Coordination of Global Infrastructure Projects for Pharmacovigilance.
• Development of a Risk Prevention Plan (PRP) in response to an FDA audit. (Food and Drugs Administration)
• Implementation of the corrective actions of the business continuity plan.
• Dashboard / Reporting to decision-making committees.
• Deal with the unexpected by proposing adapted solutions.
Technical or functional environment: Prince 2, ITIL, PUMA, Agile Windows Servers, Sun Oracle, IBM WebSphere, SharePoint Exchange Servers
ALLIANZ
September 2012 – July 2014
Project Manager Infrastructure – Migration of Windows 7 – Office 365 – Migration of Datacenter
Project SCCM, Migration of Contract Service: Microsoft, Network Management: IBM, 25,000 user, 2 Datacenter, 8 Servers, Windows 7
• Coordinate the technical operations carried out as part of the SCCM project
• Construct and structure a work plan for technical activities based on information provided by the Project Manager or gathered during working meetings and project committees.
• Overall coordination of the project, monitoring and proposals for possible revisions to the budget and budget
Technical and functional environment: SCCM 2008, 700 Business Applications, Socle, GPO, Master, Migration: SAP ERP, 5 Saas, 2 Datacenter, 50 Servers, CISCO Networking Devices, Telecom, LAN, WAN, MAN, Windows Servers, IBM, HP Sun BDD: Oracle.
Orange Business Services – Sophia Antipolis Janvier 2011 – Mars 2011
Chef de Projet - Déploiement Réseaux - Déploiement Solutions Clients Complexes
• Participe, en avant-vente, à la définition des conditions d'implémentation des solutions.
• Réalise les études de faisabilité: analyse des contraintes, des problèmes, des risques,...
• Définit en interne et avec les clients les critères de recette et produit la documentation technique au projet.
• Assure la tenue du planning d'implémentation / de migration en cohérence avec le planning global.
• Assure le soutien technique au déploiement pour le client et en interne.
• Manage la résolution des problèmes techniques pendant les phases d'implémentation / de recette.
• Pilote les activités liées à la migration technique.
• Manage et coordonne les différentes ressources techniques impliquées sur le projet.
• Garantit le bon fonctionnement de l’ensemble avant le basculement opérationnel des services.
• Garantit l’atteinte des niveaux de qualité attendus par le client.
• Assure le reporting technique vers les acteurs concernés.
Environnent:Business VPN, Business Internet, Managed LAN, LAN Intégré, Lignes Analogiques, Business Ethernet, Local Ethernet, Ethernet Link, International Ethernet Link
EDF – Marseille Juillet 2010 – Décembre 2010
Chef de Projet - Déploiement Réseaux – Réseaux Interconnections National Version 4
• Concevoir les plans de management de projet, effectuer les analyse de risques, concevoir les parades, prioriser les actions et assurer la traçabilité.
• Assurer le pilotage opérationnel de projets de déploiement de solutions et de services. Gestion des incidents techniques et de l’assistance des clients Entreprises.
• Constituer, piloter et coordonner fonctionnellement et techniquement une équipe projet.
• Elaborer et assurer le suivi de la planification, piloter la communication du projet et la relation avec les clients régionaux du projet.
• Assurer les reportings nécessaires auprès des différents acteurs et élaborer et gérer le budget et les achats du projet dans le cadre de la politique achat en vigueur.
• Réaliser les retours d’expérience, constituer la base documentaire du projet et piloter la reprise en exploitation du service et des solutions associées.
Environnement: ADSL, Voix, Data, TCP/IP, LAN, WAN, WIFI, VoIP, ToIP, X.25, VPN, SDH, FTTH.
BOUYGUES TELECOM - Paris Janvier 2010 à Avril 2010
Ingénieur Support Technique Client Réseau - Pilotage de Qualité de Service
• L’analyse et la résolution des incidents complexes diagnostics techniques avec des outils étendus.
• Pilotage de techniciens agissant sur le terrain et gestion d’incidents auprès d’opérateurs partenaires.
• Rétablissement du service et analyse de la cause et l’amélioration des processus et des méthodes d’exploitation, d’investigation, de la documentation technique, des outils.
• Plan d’amélioration, taskforces, validation de l’exploitabilité des nouveaux projets.
Environnement : Windows, ISDN, ADSL, XDSL, BAS, DSLAM,NRA, Equipements et Terminaux
SFR BUSINESS TEAM – Paris Juillet 2008 à Avril 2009
Ingénieur Support Télécom -Support Technique
• Support Télécom aux différents opérateurs, charger le pilotage des escalades clients.
• Diagnostic de l'incident, pilotage de la résolution, communication régulière avec le client jusqu'au rétablissement du service et renseignement en temps réel de la base de gestion des incidents.
• Surveillance et pilotage des volumes d’appel et le réseau de trafic sur les différents canaux.
• Respect et suivi des procédures en coordination avec l’équipe trading.
Environnement: Windows, ISDN, ADSL, Voix, Data, VoIP, Toip, GSM Roaming
Vanco (Reliance Globacom) – Paris Décembre 2006 à Novembre 2007
Ingénieur Support Réseaux – ‘Network Management Center
• Gestion du périmètre de Projet : 5 000 Sites des clients en surveillance 24X7 sur cinq continents.
• Gestion des alarmes avec l’Outil Smart, suivi des incidents LAN, MAN, WAN.
• Pilotages et installation des routeurs, switches, commutateurs, guider les techniciens affectés à la migration.
• Détecter les anomalies, identifier les erreurs, transférer les incidents si nécessaire vers les services Ingénieries: Architecture, Système, Equipe proviosinning, Chef de Projet, Analyse Support Client.
• Gestion de l’infrastructure des réseaux d’opérateurs.
• Surveillance en permanence des sites clients, problème récurrents sur les pertes de paquets et de données,
lenteur de réponse, problème de connexion entre différents sites, qualité de service.
• Mise à jour des données des fichiers clients, des informations sur les sites clients.
• Esclader les incidents vers les différents opérateurs et informer en temps réel sur les incidents vers le client.
Environment: Linux, Telnet, Windows XP, Réseaux: LAN, WAN, MAN, TCP/IP, Routeurs, Switches Hubs: Cisco, Juniper, One60, Modem: Alcatel, Thomson, Technologies: ISDN, ADSL, ATM, X25, Framerelay, MPLS, Ethernet
IPv4, IPv6, IPSEC, VSAT, VoIP, Security, Firewall, Backbone Network.
IBM-Dublin Mars 2006 à Juillet 2006
Technicien Support Réseaux – Réseaux LAN, MAN
• Surveillance des réseaux LAN des clients Rexel en permanence.
• Assistance aux utilisateurs sur les applications Lotus,le logiciel Tivoli, Citrix et les équipements IBM.
• Suivi et mise en place des équipements sous AS400 ,gestion des flux des données des serveurs IBM.
• Vérification des données d’applications sur Oracle,respect des normes et procédures internes.
• Escalader les incidents vers les services ingénieries, Système et Architecture.
• Management du Projet et rédaction des Ticket des incidents.
• Reporting, Process, Méthode, Qualité sur les traitements des incidents.
• Coordination des équipes internes et informer les clients sur les incidents en temps réel.
• Environnement: WindowsXP, AS400, Produits: IBM System X, IBM Blade center, Systems and Serveurs.
FORMATION SCOLAIRE
2011 – 2012 - Master 2 MIAGE Information System and Risk Management
2001 - 2003 : Diplôme d’Etudes Universitaires Sciences et Technologiques - Université de Lyon I
Option : Micro-informatique.
Spécialités : Réseaux d’Entreprise, Développements d’applications et logiciels,
Programmation Web, Micro-processeurs et Electronique.
COMPÉTENCES TECHNIQUES
Systèmes: 7, Vista, XP, Linux_Ubuntu, Unix_Solaris10, MacOs.
Matériels: Cisco, Nortel, Juniper, Alcatel, One 60, Alcatel, Thomson, Ericsson.
Réseaux/Protocoles : Wan, Man, Lan, TCP/IP.
Langages/Bases de données : Java, HTML, XML, VB, VB Script/Oracle, SQL, SAP.
Outils/Méthodologies : AS400, Telnet, Active Directory /Synergy, ITIL, Six Sigma, ISO 9001-2000
Business Process: Engineering, Management, Outsourcing
Protocoles: SMTP,POP3,ADSL,ISDN,VOIP,TOIP,GSM,ATM,MPLS,Ethernet.
Certifications :
Sept 2016 - Prince 2 Foundation / Practionner - SKILL LOGIC (Certified)
Sept 2016 - PMP - SKILL LOGIC (Trainning)
Juin 2017 - Agile Project Management with Scrum - Knowledge Hut (Trainning)
July 2017 - Certified Business Analyst Professionnal - Knowledge Hut (Trainning)
Languages :
Anglais :Bilingual (3 years in Irland) / German : Intermediate